هواداران ایرانی لیونل مسی
هواداران ایرانی لیونل مسی

هواداران ایرانی لیونل مسی

گزارش ویژه : 10 خرید گران قیمت تاریخ بارسلونا

به گزارش وبلاگ هواداران ایرانی لیونل مسی ، در دنیای مدرن فوتبال بازیکنان با قیمت‌های نجومی و سرسام آوری از باشگاهی به باشگاه دیگر منتقل می‌شوند تا موفقیت و جام را به ارمغان بیاورند. بارسلونا یکی از تیم‌هایی است که در سالیان اخیر قراردادهای خوب و هنگفتی را به امضا رسانده است، اینجا 10 خرید بزرگ این باشگاه را بررسی می‌کنیم. 

 

 

10- رونالدینیو با قیمت 30 میلیون یورو از پاریس سنت ژرمن در سال 2003، بارسا توانست در رقابتی نزدیک با رئال مادرید و منچستریونایتد این بازیکن تکنیکی را به چنگ بیاورد.

 

 

9- سسک فابرگاس با قیمت 34 میلیون یورو از آرسنال در سال 2011، فابرگاس هرچند با بارسلونا جام‌های زیادی کسب کرد اما هیچگاه درخششی که در آرسنال داشت را در نیوکمپ تکرار نکرد.

 

 

8- دنی آلوز با قیمت 35.5 میلیون یورو از سویا در سال 2008، او یکی از پرمنفعت ترین خریدهای بارسلونا بود، نمایش‌های باثبات او در خط دفاعی خیال آبی آنار‌ی‌ها را مدت‌ها بیمه کرد.

 

 

7- مارک اورمارس با قیمت 36میلیون یورو از آرسنال در سال 2000، وینگر هلندی علی رغم گذشت 15سال از خرید وی هنوز یکی از گرانترین خریدهای باشگاه محسوب می‌شود خریدی که به اندازه قیمتش هم موفق ظاهر نشد.

 

 

6- الکسیس سانچز با قیمت 37میلیون یورو از اودینزه درسال 2011، او در آن زمان قیمتی در حدود 26میلیون بورو داشت اما بارسلونا برای به چنگ آوردن او حاضر شد 11 میلیون یورو بیشتر بپردازد اما حتی توانست او را در سال 2014 با قیمت بالاتر یعنی 42 میلیون یورو به آرسنال واگذار کند.

 

 

5- داوید ویا با قیمت 40میلیون یورو از والنسیا در سال 2010، یکی از گرانترین نقل و انتقالات تاریخ لالیگا با آمدنش به بارسلونا ارزش‌هایش را ثابت کرد و در اولین سال حضورش لیگ قهرمانان را فتح کرد.

 

 

4- آردا توران با قیمت 41میلیون یورو از اتلتیکومادرید در سال 2015، او به خاطر محرومیت بارسا تا ژانویه نمی‌تواند به میدان برود. هوادارن بارسلونا برای محک زدن ارزش‌های خرید جدیدشان باید مدتی منتظر بمانند.

 

 

3- نیمار با قیمت 57میلیون یورو از سانتوس در سال 2013، بحث درباره قیمت این بازیکن بسیار زیاد است آنچه به صورت رسمی اعلام شده است 57میلیون یورو است اما گفته می‌شود بارسا در واقع برای او 86میلیون یورو پرداخت کرده است و حتی در برزیل شایعات تا 100میلیون یورو هم بالا رفته است. به هرحال با هرقیمتی این یکی از بهترین خریدهای بارسلونا حساب می‌شود.

 

 

2- زلاتان ابراهیموویچ با قیمت 60.5 میلیون یورو از اینتر در سال 2009، دومین خرید گران قیمت بارسلونا یکی از بدترین خریدهای این تیم بود، او با پپ گواردیولا به مشکلات فراوانی برخورد کرد و هرگز در ترکیب این تیم جا نیفتاد و با حدود نصف قیمتی که خریده شده بود به آث میلان رفت.

 

 

1-لوییز سوارز با قیمت 81میلیون یورو از لیورپول در سال 2014، رفتن او از لیورپول باعث ویرانی قرمزهای آنفلید شد تیمی که در سال 2013 تا آستانه قهرمانی در لیگ برتر پیش رفت با از دست دادن او نتوانست حتی به سهمیه لیگ قهرمانان دست یابد. از آنسو سوارز در بارسلونا پس از سپری کردن دوران محرومیت و جا افتادن درترکیب تیمش بسیار خوش درخشید و نقش بسزایی در سه گانه بارسلونا ایفا کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد