هواداران ایرانی لیونل مسی
هواداران ایرانی لیونل مسی

هواداران ایرانی لیونل مسی

20 نقل و انتقالات برتر در فوتبال اروپا

به گزارش وبلاگ هواداران ایرانی لیونل مسی ، فصل نقل و انتقالات تابستانی فوتبال اروپا بعد از پشت سر گذاشتن یک دوره داغ و پر از اتفاقات عجیب، شب گذشته به پایان رسید تا از حالا دیگر تمرکز تمامی تیمهای حاضر در قاره تنها به رقابتهای پیش روی باشد. مانند همیشه در پنجره نقل و انتقالات، بازیکنان و ستاره های زیادی میان تیمهای متمول و غیر متمول جابجا می شوند و هر تیم با توجه به قدرت مالی خود، در این دوره به دنبال برطرف کردن نیازها و نقاط ضعف خود بر می آید. اما بدون شک در میان صدها انتقالی که در تابستان هر سال رخ می دهد، هستند جابجایی های که به علت بزرگی نام دو باشگاه و ستاره مورد نظر، بسیار متمایز و متفاوت با دیگران هستند. از همین رو، در این یادداشت به بررسی 20 جابجایی برتر تابستان 2014 به انتخاب سایت گل بین المللی خواهیم پرداخت. 

 

1- روبرت لواندوفسکی (از دورتموند به بایرن مونیخ-به صورت آزاد)
بایرن مونیخ تنها باشگاهی نبود که علاقه زیادی به جذب یک مهاجم در سطح کلاس جهانی مانند روبرت لواندوفسکی داشت، اما بعد از پیوستن این بازیکن به بایرن صحبتهای زیادی مبنی بر تلاش قابل توجه بایرن برای تضعیف رقیب مستقیم خود در بوندسلیگا شنیده شد.

این مهاجم لهستانی بازی به بازی بیشتر توانایی های خود را در بوندسلیگا و لیگ قهرمانان نشان داد و او حالا در تیم جدید خود یعنی بایرن مونیخ لباس شماره 9 را بر تن می کند که پیش از این برای ماریو ماندژوکیچ بود. بعد از پشت سر گذاشتن دورانی موفق در دورتموند، حالا لواندوفسکی تقریباً می تواند مطمئن باشد که می تواند جامهای بیشتری را در بایرن مونیخ و زیر نظر پپ گواردیولا بدست بیاورد.

 

2- سسک فابرگاس (از بارسلونا به چلسی-36 میلیون یورو)
با توجه به جر و بحثهای سسک فابرگاس و خوزه مورینیو که پیش از این و در مورد ال کلاسیکو با یکدیگر داشتند، به نظر نمی رسید در آینده این دو در یک تیم با هم همکاری کنند، اما هافبک کاتالانی در اوایل تابستان با اتخاذ تصمیمی جالب و با مبلغ 36 میلیون یورو از بارسلونا راهی چلسی شد.

هافبک 27 ساله سابق آرسنال، هرگز نتوانست در سه فصل حضور خود در بارسلونا توقعات بالایی که از او بود را برآورده کند و علیرغم اینکه تقریباً در همه پستها برای تیمش بازی کرد، اما خیلی کم توانست شانس بازی در پست مورد علاقه خود را بدست بیاورد.

مورینیو اما در حال حاضر به شکلی متفاوت نسبت به چیزی که در بارسا وجود داشت از وی استفاده می کند و او در بازگشت دوباره به لیگ برتر جزیره توانسته است توانایی های خود را دوباره نشان بدهد.

 

3- تونی کروس (از بایرن مونیخ به رئال مادرید-25 میلیون یورو)
تقریباً کمتر بازیکنی را می توان پیدا کرد که در دوران اوج بایرن مونیخ را ترک کرده باشد، رئال مادرید باشگاهی بود که می توانست آینده تونی کروس را در سالی که او عملکرد درخشانی داشته است تضمین کند.

این هافبک بازیساز فصل به فصل از لحاظ قدرت بازیسازی پیشرفت کرد و هواداران بایرن که علاقه زیادی به او داشتند، شاید هیچگاه تصور نمی کردند که او را از دست بدهند، تونی که یک استعداد ناب است در زمانی وارد سانتیاگو برنابئو شد که نقش عمده ای در موفقیتهای بایرن مونیخ در سال 2013 و تیم ملی آلمان در جام جهانی 2014 داشت.

با توجه به سن او که تنها 24 سالش است و قیمت تقریباً مناسبی که داشت، او را می توان یکی از جذاب ترین ستاره های فصل نقل و انتقالات دانست.

 

4- الکسیس سانچز (از بارسلونا به آرسنال-40 میلیون یورو)
آرسنال که فصل قبل در واپسین لحظات پنجره تابستانی مسوت اوزیل را از رئال مادرید خریداری کرده بود، این بار هم با گرفتن الکسی سانچز، یک ستاره دیگر را از لالیگا و این بار از بارسلونا به خدمت گرفت.

بازیکن تیم ملی شیلی یکی از ستاره های تیم خورخه سامپائولی در جام جهانی بود، تیمی که در مرحله یک هشتم فقط با ضربات پنالتی مغلوب برزیل میزبان شد.

سانچز که تقریباً می تواند در تمامی پستهای هجومی برای تیمش بازی کند، تقریباً دوران خوبی را در بارسلونا داشت، به نظر می رسد که آرسن ونگر حساب ویژه ای را بر روی سرعت و قدرت بازیکن تازه وارد خود باز کرده است و او را به عنوان مهمترین مهاجم خود به میدان خواهد فرستاد.

 

5- دیگو کاستا  (از آتلتیکو مادرید به چلسی-44 میلیون یورو)
دیگو کاستا با 36 گلی که برای آتلتیکو به ثمر رساند، کمک شایانی به تیم تحت هدایت دیگو سیمئونه کرد تا فصلی خاطره انگیز را پشت سر بگذارند، فصلی که آنها قهرمان لالیگا شدند و تا فینال لیگ قهرمانان نیز پیش رفتند.

چلسی که به شدت احتیاج به یک گلزن در سطح کلاس جهانی داشت، توانست با خرید دیگو کاستا، قدرت هجومی خود را افزایش بدهد، حالا مورینیو با توجه به داشتن بازیکنان خلاقی مانند ادن هازارد، سسک فابرگاس، اسکار، ویلیان و شورله، می تواند با خیال راحت شاهد گلزنی های مهاجم تازه به خدمت گرفته خود یعنی دیگو کاستا باشد.

حضور در استمفوردبریج می تواند برای کاستا مانند بازی کردن در آسمانها باشد، جایی که او توانسته است در چهار بازی اول تیمش گلزنی کند.

 

6- مهدی بن عطیه (از رم به بایرن مونیخ-30 میلیون یورو)
مصدومیت گیج کننده و غیرقابل پیش بینی خاوی مارتینز باعث شده بود تا پپ گواردیولا بابت مشکلات دفاعی تیمش دچار سردرد شود، چیزی که خیلی زود با درایت و تحرک خیلی خوب مدیران بایرن در بازار نقل و انتقالات برطرف شد.

آنها توانستند بهترین مدافع فصل گذشته سری آ را که فصلی عالی را در رم پشت سر گذاشته بود به خدمت بگیرند، مهدی بن عطیه آماده است تا کار خود را در یکی از بهترین تیمهای حال حاضر دنیا آغاز کند.

حالا با آمدن مهدی بن عطیه و با توجه به حضور ژروم بوآتنگ، هولگر بداشتوبر و با بازگشت خاوی مارتینز، بدون شک بایرن مونیخ دارای یکی از قویترین خطوط دفاعی در چند سال آینده خواهد بود.

 

7- متیو والبوئنا (از المپیک مارسی به دینامو مسکو-7.5 میلیون یورو)
یکی از خریدهای مقرون به صرفه تابستانی، خیلی جالب بود که علیرغم قیمت پایین و کیفیت بالای این بازیکن، تیمهای زیادی علاقه به در اختیار گرفتن وینگر سرعتی و ریزنقش تیم مارسی نداشتند، در نهایت با توجه به احتیاجات مالی مارسی و ابراز علاقه تیم روسی، والبوئنا به دینامو مسکو پیوست.

والبوئنا در شروع کار خود در لیگ روسیه عملکرد درخشانی داشته است و توانسته است در همین بازیهای ابتدایی پاس گلهای زیادی را برای هم تیمی های خود مهیا کند، بدون شک سورپرایز بزرگی خواهد بود اگر در پایان فصل جاری تیمهای زیادی خواهان به خدمت گرفتن این بازیکن 29 ساله سرعتی نباشند.

 

8- دیگو لوپز (از رئال مادرید به آث میلان- به صورت آزاد)
به ندرت می توان تیمی را پیدا کرد که کاری را که رئال مادرید با دروازه بان اول خود کرد انجام بدهد، بعد از اینکه دیگو لوپز تقریباً در سرتاسر فصل گذشته موجب شده بود که ایکر کاسیاس بر روی نیمکت ذخیره ها قرار بگیرد، قهرمان اروپا تصمیم گرفت تا دروازه بان موفق خود را به فروش برساند.

آث میلان به سرعت نسبت به این خرید پرسود ابراز علاقه کرد و در نهایت توانست با قراردادی 4 ساله و آزاد این دروازه بان 32 ساله را به خدمت بگیرد تا حالا آنها خیال راحتی نسبت به دروازه تیم خود داشته باشند. خرید دیگو لوپز یک خرید کاملاً باصرفه و توجیه پذیر برای آث میلان بود.

 

9- لوئیس سوارز (از لیورپول به بارسلونا-88 میلیون یورو)
لوئیس سوارز علاقه بلند مدتی برای پیوستن به بارسلونا داشت و در آخر با پیوستن به این تیم کاتالانی آن هم با مبلغ 88 میلیون یورو، رویای او به حقیقت پیوست، اما این مهاجم اوروگوئه ای بخاطر محرومیتی که با آن مواجه است، باید برای انجام دادن اولین بازی خود در تیم جدیدش فعلاً صبر کند.

این بازیکن سابق آژاکس و لیورپول که افتخارات کمی را تاکنون بدست آورده است، حالا با پیوستن به بارسلونا امیدوار است که بتواند دوران جدیدی را زیر نظر لوئیس انریکه آغاز کند، او در حال حاضر می تواند در کنار تیمش تمرین کند و در ال کلاسیکوی آخر اکتبر ماه که در سانتیاگو برنابئو انجام خواهد شد، می تواند به میدان برود.

دنی آلوز بعد از پیوستن سوارز به بارسا گفته بود:"ما به یک پسر بد دیگر مانند او احتیاج داشتیم."

 

10- آنخل دی ماریا (از رئال مادرید به منچستر یونایتد-75 میلیون یورو)
دی ماریا یکی از بازیکنان کلیدی رئال مادرید در قهرمانی فصل گذشته آنها در لیگ قهرمانان اروپا بود، ولی حتی این هم باعث نشد تا مدیران رئال بعد از خرید تونی کروس و جیمز رودرگیز، برای فروش بازیکن آرژانتینی خود اقدام نکنند.

منچستر سیتی و پاریسن ژرمن نیز علاقه زیادی برای به خدمت گرفتن این بازیکن داشتند، ولی در انتها این لوئیس فن خال بود که توانست ستاره کهکشانی ها را به اولدترافورد بیاورد، هزینه پرداختی برای دی ماریا برای یونایتد بسیار سنگین بود، ولی بدون شک این بازیکن خلاق و سرعتی تیم ملی آرژانتین ارزش پرداخت چنین مبلغی را برای منچستر یونایتد داشت.

شیاطین سرخ امیدوار هستند با داشتن همچین بازیکنی بتوانند ناکامی فصل گذشته را در لیگ برتر جبران کنند.

 

11- ازکیل گارای (از بنفیکا به زنیت-15 میلیون یورو)
منچستر یونایتد مدت زمان زیادی بود که علاقه داشت تا گارای را به اولدترافورد بیاورد، اما این مدافع تیم ملی آرژانتین که در فینال جام جهانی نیز به میدان رفته است، در اقدامی عجیب تصمیم گرفت تا به تیم زنیت روسیه بپیوندد.

زنیت برای در اختیار گرفتن این مدافع از هیچ چیزی دریغ نکرد و در آخر توانست ستاره بنفیکا را به خدمت بگیرد، با توجه به مبالغی که در تابستان برای مدافعینی مانند داوید لوئیز، جرمی متیو و الیاکویم مانگالا هزینه شد، می توان گفت که زنیت با مبلغی مناسب توانست تا یک مدافع خوب و باتجربه مانند گارای را به خدمت بگیرد.

 

12- رادامل فالکائو (از موناکو به منچستر یونایتد-به صورت قرضی)
رادامل فالکائو که فصلی آشفته را در موناکو پشت سر گذاشته بود، با یک تصمیم دراماتیک به  صورت قرضی به منچستر یونایتد پیوست، چیزی که دائمی بودن آن فعلاً به تاخیر افتاده است.

فصل گذشته می توانستیم بر سر موفقیت آمیز بودن انتقال او شرط ببندیم، ولی با توجه به شرایطی که در حال حاضر وجود دارد، نمی شود همچین چیزی را گفت، مهاجم سابق تیمهای پورتو و آتلتیکو مادرید که دوران بسیار موفقی را در این تیمها داشت، بعد از سپری کردن مصدومیت سنگین زانوی خود، هنوز نتوانسته است به شرایط ایده آل بازگردد.

در صورتی که یونایتد بتواند شرایط را برای فالکائو مهیا کند، بدون شک او خواهد توانست قدرت خط حمله این تیم را در کنار فن پرسی، رونی، دی ماریا و خوان ماتا چندید برابر کند، هرچند که آنها هنوز هم در خط دفاعی خود دچار مشکل هستند.

 

13- آنتوان گریزمان (از رئال سوسیداد به آتلتیکو مادرید-30 میلیون یورو)
بازیکن جوان و با استعداد تیم ملی فرانسه و رئال سوسیداد با مبلغ 30 میلیون یورو به آتلتیکو مادرید پیوست، گریزمان که در تمام دوران فوتبال خود در اسپانیا بازی کرده است، سال 2009 اولین بازی خود را در لالیگا انجام داد.

او بازیکنی بسیار تکنیکی و سرعتی است، او قادر است تا در تمامی نقاط یک سوم هجومی به میدان برود، هرچند که پست اصلی او وینگر چپ است، گریزمان در فصل قبل توانست 16 گل برای سوسیداد به ثمر برساند و در این فصل نیز در غیاب دیگو کاستا یکی از امیدهای گلزنی آتلتی برای  گلزنی خواهد بود.

 

14- ژابی آلونسو (از رئال مادرید به بایرن مونیخ-10 میلیون یورو)
بدون شک می توان رئال مادرید را بخاطر فروختن بازیکنی غیرقابل جانشین مانند ژابی آلونسو که تنها سه ماه از تمدید قرارداش می گذشت، یکی از دیوانه ترین باشگاه های جهان دانست.

آلونسو بعد از اینکه با رئال مادرید به لادسیما رسید و توانست در سانتیاگو برنابئو احساس آرامش بکند، تصمیم گرفت تا به بایرن مونیخ بپیوندد، تیمی که برای این بازیکن 32 ساله یک چالش تازه و بسیار جذاب به نظر می رسید.

بعد از گمانه زنی ها مبنی بر عدم نیاز رئال مادرید به آلونسو، گواردیولا بلافاصله تصمیم گرفت این بازیکن را که فاتح جام جهانی 2010 نیز بوده است به آلیانتس آره نا بیاورد، یقیناً تجربه و قدرت آلونسو در آینده خواهد توانست به مونیخی های جاه طلب کمک شایانی بکند.

 

15- جیمز رودریگز (از موناکو به رئال مادرید-80 میلیون یورو)
هنگامی که فصل گذشته موناکو برای خرید رودریگز و ژائو موتینیو از پورتو 70 میلیون هزینه کرد، این یک امر شوکه کننده بود که شیرهای فرانسوی حاضر شده اند برای خرید یک کلمبیایی جوان 45 میلیون یورو هزینه کنند، اما تنها بعد از چند بازی در لیگ فرانسه بازیکن جوان موناکو نشان داد که ارزش این مبلغ را داشته است و سپس در جام جهانی نیز با بازیهای درخشان خود در ترکیب تیم ملی کشورش و کسب کفش طلای جهان این مسئله را بیشتر به اثبات رساند.

بعد از جام جهانی و ابراز علاقه جیمز جوان به کهکشانی ها، رئال مادرید با سخاوت هرچه تمام تر حاضر شد تا مبلغ 80 میلیون یورو برای انتقال وی به موناکو بپردازد و او را به برنابئو بیاورد، باید دید که عملکرد رودریگز در تیم جدید خود چطور خواهد بود و آیا او ارزش چنین مبلغی را داشته است یا خیر.

 

16- ماریو بالوتلی (از میلان به لیورپول-20 میلیون یورو)
این منصفانه خواهد بود که بگوییم ماریو بالوتلی یکی از آخرین ستارگان آث میلان بود که حداقل دورانی موفقی را در آنجا داشت، هرچند که او نتوانست یک نفری کمکی به روسونری بکند، ولی میلان او را خیلی ارزان از دست داد.

همه شخصیت او را به خوبی می شناسند، این مهاجم 24 ساله توانایی این را دارد که از هیچ همه چیز بسازد، و اگر لیورپول بتواند او را به خوبی کنترل کند، شاید ماریو بتواند جای خالی سوارز را برای آنها به خوبی پر کند، با توجه به مبلغ 20 میلیون یورویی او، لیورپول دست به یک قمار بزرگ در رابطهبا خرید این بازیکن زده است، راجرز نشان داده است که می خواهد بازیکن سابق اینترمیلان و منچستر سیتی را بخوبی کنترل کند، اگر او بتواند این کار را انجام دهد، در آینده می تواند به خرید این بازیکن توانمند افتخار کند.

 

17- ماریو ماندژوکیچ (از بایرن مونیخ به آتلتیکو مادرید-22 میلیون یورو)
آتلتیکو مادرید که سابقه بسیار خوبی در پیدا کردن مهاجمان توانمند دارد، این بار ماریو ماندژوکیچ را خرید تا سیمئونه امیدوار باشد که یک مهاجم شماره 9 خوب را برای بلند مدت در ویسنته کالدرون در اختیار دارد.

ماندژوکیچ که با 22 میلیون یورو از بایرن به آتلتیکو پیوست، نقش مهمی در پیروزی تیمش مقابل رئال مادرید و کسب عنوان قهرمانی سوپر کاپ برای روخی بلانکوس ها داشت.

با توجه به شیوه پرسینگ پرفشار مورد علاقه دیگو سیمئونه، این مهاجم کرووات که قدرت فیزیکی بالایی نیز دارد، می تواند کمک بسیار بزرگی به این تیم در این زمینه داشته باشد و به خوبی خلا دیگو کاستا را برای تیمش پر کند، خرید ماریو را می توان یک بزینس هوشمندانه از طرف آتلتیکو مادرید نامید.

 

18- آلبرتو مورنو (از سویا به لیورپول-15 میلیون یورو)
آلبرتو مورنو یکی از بهترین و موفق ترین مدافعین فصل قبل فوتبال اسپانیا بود که نقشی کلیدی در قهرمانی سویا در یورو لیگ و کسب مقام پنجمی این تیم در لالیگا ایفا کرد.

با توجه به 22 ساله بودن این مدافع چپ و اینکه او فصلی بسیار درخشان را پشت سر گذاشت، به جرات می توان گفت نسبت به دیگر ترانسفرهای صورت گرفته در پنجره نقل و انتقالات تابستانی، لیورپول قیمت بسیار خوب و مناسبی را برای مورنو پرداخت کرده است.

این مدافع کناری که تا قبل از آمدن به آنفیلد به رئال مادرید نیز لینک شده بود، هم اکنون عضو تیم ملی اسپانیا نیز هست و هفته گذشته موفق تا اولین گل خود را برای لیورپول در مقابل تاتنهام به ثمر برساند.

 

19- استفان دی فری (از فاینورد به لاتزیو-8 میلیون یورو)
لاتزیو اولین تیمی بود که پیش از جام جهانی برای به خدمت گرفتن مدافع فاینورد ابراز علاقه کرد، ولی با مخالفت او برای قرار ملاقات و مذاکره روبرو شده بود.

در اواسط رقابتهای جام جهانی تیم ایتالیایی، منچستر یونایتد را رقیب خود بر سر جذب مدافع جوان هلندی می دید، ولی در نهایت این لاتزیو بود که توانست با مبلغ 8 میلیون یورو دی فری را به المپیکو شهر رم بیاورد.

این بازیکن علیرغم اینکه 22 سال بیشتر ندارد، ولی تجربه زیادی دارد و در 150 مسابقه مختلف برای فاینورد به میدان رفته است، او با نمایشی که در جام جهانی ارائه داد، نشان داد توانایی این را دارد که تبدیل به یکی از مدافعین خوب و قابل اعتماد در سطح جهان شود.

 

20- کیلور ناواس (از لوانته به رئال مادرید-10 میلیون یورو)
کیلور ناواس بهترین دروازه بان فصل گذشته لالیگا بود که عملکرد فوق العاده درخشانی را نیز در جام جهانی با لباس کاستاریکا ارائه داد، ولی با توجه به اینکه رئال مادرید در آن زمان دو دروازه بان بسیار خوب مانند ایکر کاسیاس و دیگو لوپز را در اختیار داشت، انتقال ناواس به رئال بسیار عجیب بود.

رئال برای به خدمت گرفتن این دروازه بان شوت گیر 10 میلیون یرو مبلغ بند آزادسازی وی را به لوانته پرداخت کرد و بعد از آن لوپز را به صورت آزاد به میلان واگذار کرد، ناواس برای رسیدن به ترکیب اصلی رئال حالا باید با کاسیاس مبارزه کند.

به نظر می رسد که کارلو آنچلوتی تصمیم دارد تا دوباره از کاپیتان تیم خود به عنوان دروازه بان اصلی استفاده کند و ناواس فعلاً در کوپا دل ری استفاده کند، باید دید که آیا ناواس می تواند با ارائه بازیهای خوب خیلی زود به ترکیب اصلی رئال برسد یا خیر.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد