هواداران ایرانی لیونل مسی
هواداران ایرانی لیونل مسی

هواداران ایرانی لیونل مسی

کرایوف: افت بارسا و منچستریونایتد به خاطر مارتینو و مویس بود

به گزارش وبلاگ هواداران ایرانی لیونل مسی ، یوهان کرایوف، اسطوره باشگاه بارسلونا، معتقد است که عدم توانایی سرمربی های این باشگاه در کنترل بازیکنانی مانند لیونل مسی و نیما، باعث پسرفت این تیم در چند سال اخیر شده است.  

کرویف سال گذشته و بعد از پیوستن نیمار به بارسا گفته بود که این باشگاه باید مسی را بفروشد تا ستاره برزیلی بتواند راحت تر در این تیم جا بیفتد. بارسا فصل گذشته با هدایت مارتینو نتوانست نتایج خوبی کسب کند و کرویف معتقد است عدم توانایی این مربی آرژانتینی در کنترل ستاره های تیم، باعث ناکامی آنها شد. او شرایط باشگاه کاتالانی با مارتینو را به اوضاع فصل گذشته منچستریونایتد با هدایت دیوید مویس مقایسه کرد و گفت:" من هنوز بارسا را خیلی دوست دارم. من رئال را هم دوست دارم.

بارسا به دلیل کسانی که به عنوان مربی در این تیم کار کردند، پسرفت داشت. نمی گویم آنها مربیان خوبی بودند یا بد اما کنترل بازیکنانی مانند نیمار یا مسی دشوار است. اگر نتوانید آنها را کنترل کنید، شرایط دشوار می شود. دیوید مویس هم در منچستریونایتد شرایط مشابهی داشت.

بعضی مربیان می توانند بعضی بازیکنان را کنترل کنند و نیاز دارید که حتما این کار را بکنید. در غیر این صورت، به مشکل برمی خورید. مویس مربی خوبی است اما نه برای منچستریونایتد."

کرویف همچنین معتقد است که ستاره هایی بارسا مانند مسی و اینیستا با اطلاع از کمبودهای بازی شان، توانستند خود را به سطحی که اکنون در آن هستند، برسانند.

" مهمترین موضوع برای یک مربی است که بتواند بر مشکلاتی که بازیکنان شان دارند، غلبه کنند. مثلا در مورد کار کردن با گواردیولا، او مانند من لاغر بود و باید از تاکتیکش مراقبت می کرد. در مورد اینیستا و مسی هم این را دیدید. آنها باید حرکات شان را سریع انچام بدهند؛ وگرنه نمی توانند به هدف شان برسند. این نشان می دهد که آنها از جزئیات آگاه هستند."
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد