هواداران ایرانی لیونل مسی
هواداران ایرانی لیونل مسی

هواداران ایرانی لیونل مسی

مسی و نیمار ؛ زوجی که می توانند فوتبال اروپا را زیر و رو کنند

از قدیم گفته اند که دو پادشاه در یک اقلیم نگنجند اما اکنون سرمربی بارسلونا دارد تمام تلاشش را می کند که دو پادشاه تیمش را در اقلیم مستطیل سبز بگنجاند؛ یکی پادشاهی جوان و جویای نام و دیگری یک پادشاه پخته و پرآوازه و پرافتخار. ترکیب و هماهنگی این دو پادشاه می تواند دورۀ جدیدی از اقتدار بارسا در اروپا را رقم بزند.  
در بازی بارسلونا مقابل اتلتیک بیلبائو لیونل مسی و نیمار تنها حدود نیم ساعت در کنار هم بازی کردند اما در همین نیم ساعت نشان دادند که با کمک هم هر کاری می توانند بکنند. بارسلونایی که 80 دقیقه هرچه به زده بود به در بسته اتلتیک بیلبائو خورده بود، در 10 دقیقه پایانی این بازی روی درخشش زوج آرژانتینی – برزیلی تیمش و با پاس گل های مسی و گل های نیمار با پیروزی 2-0 زمین را ترک کرد.

تابستان سال قبل که نیمار پس از درخشش خیره کننده در جام کنفدراسیون ها با قراردادی هنگفت و جنجالی سانتوز را به مقصد بندر بارسلون ترک کرد، خیلی ها انتظار داشتند که بازی بارسلونا دگرگون شود و با اضافه شدن این ستارۀ خوش آتیۀ برزیلی در کنار لیونل مسی، خط حمله بارسلونا ارتقا یابد و به مراتب خطرناکتر شود.


با این حال این اتفاق صورت نگرفت. دلیل آن هر چه بود خواه مدیریت نامناسب خراردو مارتیو یا عدم آشنایی نیمار با شرایط فوتبال اسپانیا و اروپا و .... این امر بسیار به ضرر بارسایی ها تمام شد و نه تنها فوتبالشان با حضور این ستاره بهتر نشد، بلکه فصل را بدون جام و با سرافکندگی به پایان رساندند.

با به پایان رسیدن فصل، آبی اناری ها لوئیس انریکه جوان را جانشین تاتای آرژانتینی کردند. انریکه از همان روز اول بر عهده گرفتن هدایت بارسلونا، نشان داد که مربی خوش فکری است و اهل خطر.

او نه تنها چند پدیدۀ جوان تیم "ب" بارسلونا را به ترکیب تیم اصلی بارسا اضافه کرد، که در همین چند بازی اول لالیگا و بازی ها دوستانۀ پیش از فصل به خوبی امتحان خود را پس دادند. بلکه وضعیت ستارگان جاافتادۀ تیمش را هم دوباره در بارسا باز تعریف کرد.

یکی از تلاش های اصلی انریکه در این میان، به وجود آوردن شرایطی بوده که لیونل مسی و نیمار هر دو بتوانند مهارت ها و استعدادهای بسیار بالای خود را در هماهنگی با هم در زمین پیاده کنند. نیمار به خوبی در جام جهانی برزیل با بازی های درخشانش در ترکیب این تیم، نشان داد که مهارت های زیادی دارد و فصل قبل در بارسلونا به خوبی از او استفاده نشده بود.البته او با مصدومیتی وخیم جام جهانی را وداع گفت و هنوز به آمادگی کامل نرسیده، اما در همین حضورهای اندکش در بارسلونا، نشان داده که در ترکیب جدید بارسلونا به خوبی جا افتاده و می تواند در کنار مسی زوج خطرناکی را تشکیل دهد.


این دو بازیکن پیش از شروع فصل و  در بازی سنتی خوان گامپر توانستند با کمک هم نقش زیادی در پیروزی پر گل بارسا مقابل لئون مکزیک ایفا کنند. در هفته دوم لالیگا هم حرکت این دو بازیکن منجر به تک گل پیروزی بخش بارسا مقابل   شد. بعد از آن زوج مسی – نیمار در بازی مقابل اتلتیک بیلبائو هم نشان دادند که نقش آنها در ترکیب بارسا وارد فاز جدیدی شده و برخلاف فصل قبل هر یک دو ستارۀ منفرد نیستند، و این بار می خواهند در کنار هم بدرخشند.

اگر این دو ستارۀ بتوانند به هماهنگی کامل برسند و انریکه شرایطی را فراهم آورد که این زوج در خط حمله بارسا شکوفا شوند، قطعا کمتر حریفی می تواند جلوی آنها مقاومت کند. مسی سال هاست که در بارسا مهارت ها بالای خود را اثبات کرده و در بسیار بازی ها ناجی آبی اناری ها بوده است. از طرف دیگر، نیمار هم در تیم ملی برزیل نشان داده که بازیکن بسیار خوبی است و عدم درخشش در بارسای فصل قبل به دلیل عدم استفاده درست از او بوده است. حال اگر مهارت های این دو ستارۀ ترکیب شود، قطعا خط حمله بارسلونا( بدون در نظر گرفتن لوئیز سوارز که کمتر از دوماه دیگر به این جمع اضافه می شود) نیروی مضاعفی خواهد یافت که اوج گیری دوباره بارسا در اروپا و اسپانیا و قهرمانی این باشگاه در لیگ قهرمانان و لالیگا را تضمین خواهد کرد و زنگ خطری برای حریفان آبی اناری ها خواهد بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
barca fans پنج‌شنبه 27 شهریور 1393 ساعت 12:03 http://barcaplace.blogfa.com

سلام . با تبادل لینک و بنر موافق هستید ؟ اگه موافقید در وبلاگم به من اطلاع بدید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد